HRVATSKA PREMIJERA

Isprobali smo novi Volkswagen Tiguan: Luksuzniji je i učinkovitiji nego ikad

04.05.2024 u 09:14

Bionic
Reading

Četiri od osam verzija motora su novi hibridni pogoni. Spektar se proteže od dva cjenovno povoljnija i ekonomična 48 V blaga hibrida (eTSI) do dva plug-in hibridna pogonska sustava nove evolucijske faze (eHybrid). Nudeći električni doseg od 100 km, ovi plug-in hibridni pogoni čine novi Tiguan električnim vozilom za svaki dan

Kao što smo pisali prije par dana, bili smo na hrvatskoj premijeri dva Volkswagenova modela: devete generacije Passata i treće generacije Tiguana. Općenito poimanje vozila prema izgledu i tipu njegove karoserije u slučaju ova dva modela možda nikad nije imalo tako tanku granicu razdvajanja. Naime, novi Passat i novi Tiguan imaju puno toga zajedničkog, što sugerira da se u oba ova modela ugrađuju sustavi koji su na vrhuncu svog razvojnog procesa dosegnuli svoju, gotovo bi se moglo reći, savršenost.

Novi Tiguan je svoju svjetsku premijeru imao sredinom rujna prošle godine, a uvođenje novog modela na europsko tržište upravo je u tijeku. Mi smo doznali sve ono što bi vas trebalo zanimati, a osim toga, isprobali smo i model 2.0 TDI DSG Elegance 110 kW (150 KS) odvozivši s njim preko 800 km sa 70-tak posto udjela vožnje autocestom, s jednim rezervoarom goriva.

Volkswagen Tiguan 'Elegance' (Cipressino Green boja) – Eksterijer i interijer Izvor: Promo fotografije / Autor: Volkswagen AG

Volkswagen je iznova razvio treću generaciju svog najprodavanijeg modela, s dosadašnjom prodajom od više od 7,6 milijuna vozila, i unaprijedio ga na svim područjima. Zahvaljujući značajnom napretku u aerodinamici i najsuvremenijim pogonskim sustavima, novi Tiguan jedno je od najučinkovitijih SUV vozila u srednjoj klasi.

Arhitektura novog digital cockpita u visokokvalitetnoj unutrašnjosti modela Tiguan intuitivna je za rukovanje. Istovremeno su dodatno razvijeni i sustavi potpore: po prvi put u modelu Tiguan, najnoviji sustavi potpore pri parkiranju omogućuju potpuno automatsku vožnju u parkirna mjesta i iz njih na udaljenosti do 50 metara. Novorazvijeni adaptivni vozni postroj s oznakom 'DCC Pro' omogućuje poboljšani komfor i dinamiku. Nove značajke kao što su funkcija masaže za prednja sjedala i nova IQ.LIGHT HD matrix glavna svjetla također su izvedene iz modela premium klase Touareg.

Vanjski dizajn, struktura i dimenzije

Prva generacija SUV vozila Tiguan 2007. godine spojila je samouvjeren dizajn s tipičnim Volkswagen karakterom. Taj stil karakterizira i novu generaciju SUV-a. Na temelju uspješnog DNK modela Tiguan, stvoren je potpuno novi dizajn – karakterističan za model Tiguan, karakterističan za Volkswagen, a ipak potpuno nov.

Novi je Tiguan 30 mm duži (4539 mm) od svog prethodnika, (bez krovnih nosača) no visina je tek neznatno porasla za četiri mm (1639 mm). Širina (1842 mm) i međuosovinski razmak (2680 mm) ostali su isti. Kapacitet prtljažnika nove generacije pokazuje koliko je dobro iskorišten prostor: iako je SUV samo malo dulji, obujam prtljažnika verzija s pogonskim sklopom eTSI, TSI i TDI povećan je za 37 l na 652 l (natovaren do visine naslona stražnjih sjedala). Stražnja se klupa može pomicati naprijed-natrag i moguće je namjestiti kut naslona. Izvrstan prostor za glavu poboljšan je za dodatnih devet mm sprijeda (1058 mm) i za 10 mm straga (1022 mm).

Sprijeda je novi Tiguan viši nego prije, što mu daje markantniji izgled. Istovremeno, prednji kraj odmah vizualno ističe da je riječ o aerodinamičkom SUV vozilu s koeficijentom otpora zraka od samo 0,28. U usporedbi s prethodnikom (cd vrijednost od 0,33), primjetno je da poklopac motora ima atletski i organski prijelaz u bočno područje. Prema naprijed, lagano pada prema prednjim svjetlima. Dok je Tiguan druge generacije imao visoku i otvorenu masku hladnjaka u klasičnom stilu, novi Tiguan ima vodoravnu traku prekrivenu staklom ispod poklopca motora između znatno ravnijih LED glavnih svjetala. Ovisno o verziji glavnih svjetala, područje prekriveno staklom lijevo i desno od Volkswagen oznake ima LED traku. To novom modelu Tiguan daje jedinstveni dizajn svjetala za dnevnu i noćnu vožnju. Prava rešetka hladnjaka s otvorima za zrak nalazi se u braniku. S lijeve i desne strane prednjeg branika nalaze se zračne zavjese koje aerodinamički usmjeravaju protok zraka prema kućištima kotača, istovremeno hladeći kočnice.

Tiguan je prvi MQB model koji je dostupan s novorazvijenim IQ.LIGHT HD matrix glavnim svjetlima. Interaktivni sustav osvjetljenja također je paralelno razvijen za model Touareg – oba Volkswagen SUV-a stoga dijele isti osnovni dizajn glavnih svjetala. HD stoji za 'High Definitio', što znači visoku rezoluciju izvora svjetlosti.

U slučaju modela Tiguan, radi se o ukupno 38.400 multipikselnih LED dioda. U svakom glavnom svjetlu, 19.200 multipikselnih LED dioda osvjetljava cestu i okolno područje na potpuno novoj razini i stoga poboljšava komfor i sigurnost. Svako glavno svjetlo ima tri modula. Na modelu Tiguan, bi-matrix modul nalazi se izvana za matricu pozadinskog snopa dugog svjetla. HD matrix modul smješten je u sredini s 19.200 pojedinačno upravljivih LED dioda koje omogućuju razne nove funkcije svjetla. S unutarnje strane nalazi se manji projekcijski modul za statično svjetlo za vožnju zavojima i svjetlo za loše vremenske uvjete. Dinamičko svjetlo za vožnju zavojima generira se putem HD matrix modula.

Dizajn modela Tiguan postao je izražajniji i očito naglašenije atletski, gledano sa strane. Dok je prethodnu verziju karakterizirala kontinuirana karakterna linija u visini ručki vrata na bočnom dijelu, novi model ima zakrivljeno udubljenje iznad prednjih i stražnjih blatobrana, što daje snažne ramene dijelove. Same ručke vrata su spuštenije. Kao i na prednjem kraju, linije i modulacije na površinama također su organskije i stoga puno napetije. Tiguan sad ima sportski struk. A stupovi i vjetrobransko staklo izgledaju ravnije, čineći poklopac motora dužim i snažnijim. Straga su C stupovi nagnuti prema naprijed – stilski element koji modelu Tiguan daje dinamički štih. Linija krova novog modela proširena je krovnim spojlerom koji se proteže daleko u stražnji dio. Zajedno s elementima bočnog protoka zraka na D stupovima, to smanjuje turbulencije straga i optimizira aerodinamiku. Vanjska zrcala također su savršeno aerodinamički uravnotežena. Ponuda kotača potpuno je iznova dizajnirana. Veličine naplataka kreću se od 17 do 20 cola.

Novi stražnji kraj modela Tiguan također ima upečatljiv dizajn. Na vrhu, veliki krovni spojler i bočni elementi za usmjeravanje zraka na C stupovima elementi su koji definiraju stil. Nova značajka dizajna SUV-a je kontinuirana horizontalna traka LED stražnjih svjetala. U dvije top specifikacije Elegance i R-Line ili u kombinaciji s višim verzijama glavnih svjetala, LED traka između sklopova stražnjih svjetala također je osvijetljena kao sprijeda. Poklopac prtljažnika s električnim upravljanjem proteže se prema dolje do branika što je serijska značajka na modelu Tiguanu Elegance. Obje top verzije imaju upečatljive kromirane elemente u donjem dijelu branika.

Unutrašnjost

Odmah po otvaranju vrata modela Tiguan jasno je da je Volkswagen potpuno redizajnirao i unutrašnjost svog najprodavanijeg SUV-a. Središnja konzola nudi više prostora za odlaganje jer se, kao na ID.7 i novom modelu Passat, promjene stupnjeva prijenosa sada obavljaju preko prekidača na stupu upravljača (desno) s intuitivnim principom rada: prekidač se okreće prema naprijed na 'D' za vožnju naprijed i nazad do 'R' za vožnju unatrag, dok se parkirna kočnica aktivira pritiskom na bočnu stranu prekidača.

Na lijevoj strani, novi, višenamjenski prekidač na stupu upravljača također se koristi za funkcije pokazivača smjera i brisača. Dodatni prostor u središnjoj konzoli koristi se, primjerice, za dvije indukcijske ladice za punjenje pametnih telefona (15 W, hlađene) i dva USB-C priključka (kapacitet punjenja od 45 W).

Nova ergoActive sjedala s funkcijom masaže i klimatizacijom

Izvedbe Elegance i R-Line serijski su opremljene sportskim komfornim sjedalima, uključujući pneumatsku trokomornu funkciju masaže s točkama pritiska u naslonu, pneumatsku lumbalnu potporu u četiri smjera i grijanje sjedala. Na vozačevoj strani ugrađeno je ergonomski optimizirano sjedalo ergoActive. Središnji dijelovi prednjih sjedala i vanjska stražnja sjedala obloženi su elegantnom 'ArtVelours Eco' tkaninom od mikrovlakana.

ErgoActive Plus sjedala za vozača i suvozača opcijski su dostupna za oba modela kao dio kožnog paketa 'ViennA'. Električno su namjestiva i nude masažu s točkama pritiska s 10 komora, funkciju memorije kao i namjestivu potporu za bedra.

Osim toga, sjedala ergoActive Plus imaju neovisno grijane površine sjedala i naslona, kao i ventilaciju sjedala. Grijanje sjedala i ventilacija sjedala mogu se aktivirati automatski, ovisno o vanjskoj temperaturi. U tom slučaju, središnji dijelovi prednjih sjedala i vanjska stražnja sjedala presvučeni su 'Varenna' kožom.

Novodizajnirani izgled cockpita s komponentama četvrte generacije modularne infotainment platforme (MIB4) značajka je koja definira stil. Intuitivan je za rukovanje, nudi optimalnu povezanost te ga krasi čist i inteligentan dizajn.

Moduli uključuju novi digital cockpit (digitalni instrumenti s anti-refleksnim premazom u pejzažnom formatu za tablete), veliki zaslon infotainment sustava dijagonale od 32,8 cm (12,9'' / opcijski 38,1 cm (15,0'')) s potpuno novom strukturom izbornika i grafika, novi head-up zaslon (projekcije na vjetrobranskom staklu) i novo, višenamjensko upravljanje doživljajem vožnje s integriranim TFT LCD zaslonom.

IDA govorna asistentica također je nova. Omogućuje jednostavno upravljanje brojnim funkcijama vozila i infotainment sustavom korištenjem prirodnog govora. K tomu, IDA odgovara na pitanja o svim mogućim temama. U tu svrhu, sustav pristupa online bazama podataka i, kao novoj značajci, ChatGPT-u (umjetna inteligencija, AI). ChatGPT će biti dostupan kao update.

Široka paleta pogonskih sklopova

Četiri od osam verzija motora su novi hibridni pogoni. Spektar se proteže od dva cjenovno povoljnija i ekonomična 48 V blaga hibrida (eTSI) do dva plug-in hibridna pogonska sustava nove evolucijske faze (eHybrid). Nudeći električni doseg od otprilike 100 km, ovi plug-in hibridni pogoni čine novi Tiguan električnim vozilom za svaki dan.

Vozilo je impresivno i na dugim putovanjima: kombinacija elektromotora i novog 1,5-litrenog 'downsized' benzinskog motora s turbopunjačem osigurava nisku potrošnju goriva i pruža kombinirani doseg veći od 900 km. Uvijek serijski uključen u svim modelima Tiguan: automatizirani mjenjač s dvije spojke (DSG).

eHybrid – električno vozilo i SUV za duga putovanja

Volkswagen je u potpunosti iznova razvio dva plug-in hibridna pogona modela Tiguan. Isporučuju snagu od 150 kW (204 KS) i 200 kW (272 KS) . Zahvaljujući bateriji koja sada ima kapacitet od 19,7 kWh umjesto 10,6 kWh (neto u oba slučaja), potpuno električni doseg modela Tiguan eHybrid povećao se s otprilike 60 km u prethodnom modelu na otprilike 100 km. Baterija se može puniti s do 11 kW (prethodno 3,6 kW) na wallboxu s izmjeničnom strujom i s do 50 kW na stanicama za brzo punjenje istosmjernom strujom dok ste na putu.

Prema studiji koju je objavilo Njemačko Savezno ministarstvo digitalnog prometa i prometa, 95 posto svih putovanja osobnim vozilom kraće je od 50 km, a 99 posto je kraće od 100 km – vrijednosti koje se također mogu prenijeti na druge europske industrijske zemlje. Sva ova putovanja mogu biti isključivo električna s novim modelom Tiguan eHybrid. Zahvaljujući svom novom pogonskom sustavu i novom 1.5 TSI evo2, novi Tiguan eHybrid sada je postao električno vozilo koje omogućuje iznimno velike kombinirane dosege na dugim putovanjima kao što su godišnji odmori.

eTSI – upotreba kinetičke energije

Volkswagen treću generaciju modela Tiguan nudi uz dva nova 48 V blaga hibridna pogona. Ti eTSI pogoni razvijaju snagu od 96 kW (130 KS) i 110 kW (150 KS). Verzija sa 130 KS već se upotrebljava u ulaznom modelu Tiguan kao inovativni osnovni motor s automatiziranim 7-stupanjskim mjenjačem s dvije spojke DSG. Ovdje se generator puni električnom energijom putem rekuperacije energije kočenja. Ta se energija koristi za isključivanje motora na izgaranje u fazama usporavanja i na nizbrdici. Obje eTSI verzije imaju aktivno upravljanje cilindrima (ACT). 1,5-litreni 4-cilindrični motori s turbopunjačem kombiniraju svoju visoku učinkovitost s izvrsnim performansama pri kretanju.

TSI i TDI – s prednjim i pogonom na sve kotače

Paralelno s četiri hibridna pogona, Tiguan će biti u ponudi s dva učinkovita benzinska motora s turbopunjačem (TSI) i dva dizelska motora s turbopunjačem (TDI). Sve su to 2,0-litreni četverocilindrični motori. TDI motori razvijaju snagu od 110 kW (150 KS) i 142 kW (193 KS).

Tiguan 2.0 TDI snage 142 kW serijski ima pogon na sve kotače 4MOTION. Maksimalni kapacitet vuče verzija s pogonom na sve kotače je do 2300 kg. Svi ostali modeli Tiguan imaju pogon na prednje kotače. Dva TSI-ja uslijediti će tijekom godine.

Isprobani slabiji model od 150 KS jako se dobro nosi s težinom novog Tiguana, a podjedanko dobro funkcionira i u različitim uvjetima vožnje. Serijski ugrađen automatizirani mjenjač s dvije spojke (DSG) gotovo je savršen, a ručica se kao i kod novog Passata ili npr. ID. 7 sada vrlo praktično nalazi na stupu upravljača.

Ovjes s gumama dimenzija 235/50R19 je izvrstan. Unutrašnjost je vrlo elegantna i osjeća se kvalitativan pomak prema premium shvaćanju jednog SUV vozila. Digitalni cockpit i infotainment sustav s novim zaslonima i MIB4 softverom su odlični.

Maksimalna težina prikolice do 2300 kg

Volkswagen je razvio novo centrifugalno njihalo za sustav 4MOTION koje neutralizira vibracije i optimizira akustični komfor. Osim toga, najnovija spojka 4MOTION s inteligentnim sustavom upravljanja energijom koristi se na stražnjoj osovini. Kada, primjerice, vučete prikolicu, automatski se aktivira profil vožnje prikolice za optimalnu kontrolu raspodjele snage između prednje i stražnje osovine za rad s prikolicom. Novi Tiguan sa sustavom pogona na sva četiri kotača dizajniran je za težinu prikolice do 2300 kg. Ako se SUV naruči s kukom za vuču koja se uvijek može poluautomatski sklopiti pritiskom na gumb, potpora za manevriranje prikolicom (Trailer Assist) također je dio opreme od linije Life naviše. Ovaj sustav potpore automatski kontrolira kut upravljanja prikolicom tijekom vožnje unatrag pomoću aktivne intervencije upravljanja. Potpora za manevriranje prikolicom (Trailer Assist) omogućuje vozaču da više ne mora razmišljati o složenom zadatku okretanja upravljača ulijevo kako bi prikolica skrenula udesno (i obrnuto) kada vozi unatrag s prikolicom na vozilu.

  • +41
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG Elegance 110 kW (150 KS) Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Sustavi potpore i sigurnosti

Model Tiguan u ponudi je s dodatno razvijenim asortimanom najsuvremenijih sustava potpore. Ovisno o verziji opreme, to uključuje opcijski ili serijski Park Assist Plus, novu funkciju memorije za sustav potpore pri parkiranju (Park Assist). Osnovna funkcija potpore Park Assist Plus je sustav koji je poznat iz drugih Volkswagen vozila i omogućuje potpomognutu vožnju u paralelna ili bočna parkirna mjesta. Jednako je moguća i potpomognuta vožnja iz paralelnih parkirnih mjesta. SUV u tu svrhu preuzima kontrolu nad ubrzavanjem, kočenjem i upravljanjem. Nova značajka je funkcija memorije za poboljšani sustav potpore za parkiranje (Park Assist Plus).

Ovom značajkom sustav bilježi zadnjih 50 prijeđenih metara, a time i situaciju parkiranja. Manevar parkiranja može se pohraniti kada se Tiguan zaustavi. Kad vozilo opet dođe u tu poziciju, automatski nudi preuzimanje parkiranja. Moguća je i nezavisna vožnja iz parkirnih mjesta. Moguće je pohraniti do 5 parkirnih manevara.

Elektroničko upravljanje voznim postrojem

MQB evo predstavlja osnovu za novu generaciju voznog postroja za model Tiguan. Uz brojne pojedinačne mjere, Volkswagen je razvio novu generaciju DCC adaptivne regulacije voznog postroja za svoj najprodavaniji model, opcijski 'DCC Pro'. K tomu je model Tiguan sada opremljen upravljanjem dinamikom vozila (Vehicle Dynamics Manager).

Sustav upravlja funkcijama elektroničke blokade diferencijala (XDS) i komponentama bočne dinamike kontroliranih amortizera u sustavu 'DCC Pro'. Zahvaljujući upravljanju dinamikom vozila (Vehicle Dynamics Manager), koje provodi intervencije kočenja specifične za kotače i selektivne prilagodbe tvrdoće amortizera za kotače, karakteristike upravljanja su neutralnije, stabilnije, agilnije i preciznije. Osnovna arhitektura voznog postroja sastoji se od prednje MacPherson osovine i stražnje osovine s četiri spone.

Opsežno opremljena početna verzija

Treća generacija SUV-a nudi se kao početna verzija modela u varijanti Plus i Tiguan, specifikacija srednje klase Life i Life Plus te dvije top verzije Elegance i R-Line. Početne verzije modela Tiguan opremljene su serijskim detaljima kao što su digital cockpit, infotainment sustav od 32,8 cm (12,9''), dodatni središnji zračni jastuk (sprijeda) i bočni zračni jastuci straga, jednozonski Climatronic (automatski klima-uređaj), USB-C priključci s kapacitetom punjenja od 45 W (sprijeda), crni krovni nosači i serijski sustavi potpore kao što su potpora pri promjeni voznog traka (Side Assist), sustav za nadzor okoline (Front Assist), sustav za zadržavanje vozila na voznom traku (Lane Assist), kamera za vožnju unatrag (Rear View) i dinamički prikaz prometnih znakova. Serijska su i LED glavna svjetla i 17-colni kotači od lakog metala.

Široki spektar mogućnosti individualizacije

U varijantama Life i Life Plus serijska je oprema proširena detaljima kao što su trozonski automatski klima-uređaj (Air Care Climatronic), automatska regulacija razmaka (ACC), Park Assist Plus za automatizirano parkiranje, osvijetljena vanjska udubljenja ručki na vratima i projekcija motiva preko kućišta vanjskih zrcala.

Neovisno pozicionirani top modeli, Tiguan Elegance (stilski) i Tiguan R-Line (sportski), imaju dodatne značajke koje uključuju LED Plus glavna svjetla s integriranim svjetlom za vožnju zavojima, 3D LED stražnja svjetla, zatamnjena stražnja stakla i pozadinsko osvjetljenje u 30 boja. Povrh toga, dvije top verzije karakteriziraju posebno individualizirani vanjski i unutrašnji dizajni. Opremljen 18-colnim kotačima od lakog metala, model Tiguan Elegance također dolazi s novom funkcijom memorije za sustav potpore pri parkiranju (Park Assist Plus). Za razliku od njega, model Tiguan R-Line ima 19-colne kotače od lakog metala i prepoznatljiva sportska komforna prednja sjedala s integriranim naslonima za glavu. Kao što je uobičajeno za Volkswagen, modele je moguće dodatno individualizirati u par klikova s pomoću različitih paketa i dodatne opreme. Posebno istaknuta značajka dodatne opreme je električni nagibni i klizni panoramski krov, čija se velika prozirna površina proteže u stražnji dio.

Cijene modela Tiguan u Hrvatskoj

Volkswagen je krenuo sa zanimljivom ponudom svojih modela, pa tako kupci za vrlo malu razliku od par stotina eura mogu naručiti Tiguan s višom razinom opreme koja bi inače pojedinačnim specificiranjem normalno stajala par tisuća eura.

U varijanti Plus s 2.0 dizelskim motorom 110 kW (150 KS) kreću od 36.896,79 eura, a u benzinskoj varijanti 1.5 eTSI u varijanti Life čak od 35.770,79 eura. U varijanti Elegance s dostupnim benzinskim 1.5 eTSI motorom 110kW (150 KS) cijene kreću od 40.466,82 eura te dizelskim motorom od 44.729,45 eura. R-Line varijanta opreme s dizelskim motorom kreće od 46.706,76 eura. Elegance varijanta s dostupnim pogonom na sva četiri kotača 4Motion te 2.0 TDI motorom od 142 kW (195 KS) kreće od 51.613,35 eura, dok u R-Line opremi 4Motion s istim motorom kreće od 53.629,88 eura. Ostali motori bit će dostupni kasnije.